duminică, 28 aprilie 2013

Educația de calitate



Definiția educației de calitate pe care am citit-o în documentele recent încheiatei Conferinţe a Miniştrilor Educaţiei a Consiliului Europei (Helsinki, 26-27 aprilie 2013) este atât de corect formulată și relevantă prin raportare la situația actuală de la noi, încât ar putea foarte bine să fie considerată ca misiunea/ declarația de intenție pe care instituțiile din România responsabile cu elaborarea și implementarea politicilor educaționale (minister și inspectorate școlare) ar trebui să și-o asume la nivel instituțional și să ia măsuri concrete pentru ca aceste cuvinte frumoase să  nu rămână la nivel declarativ, ci să ajungă realități ale tuturor școlilor noastre de stat:

Educația de calitate nu numai că asigură accesul la învățare al tuturor elevilor și studenților, le dezvoltă la potențial maxim personalitatea, talentele și abilitățile mentale și fizice și îi încurajează să finalizeze programele educaționale în care sunt înscriși, dar este și acea educație care promovează democrația și respectul pentru drepturile omului și dreptate socială, într-un mediu/ climat de învățare care ia în considerare nevoile sociale și de învățare ale fiecăruia și le formează elevilor și studenților competențele și încrederea în sine necesare atât pentru a deveni cetățeni responsabili, cât și pentru a-și găsi un loc pe piața muncii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu