vineri, 13 decembrie 2013

Schimbarea de paradigmă

Reiau niște idei mai vechi, care sunt însă extrem de actuale, despre schimbarea paradigmei învățării.

Provocarea adresată în prezent școlilor este de a ieși din paradigma tradițională a învățării și a-și asuma schimbări care să le apropie de paradigma modernă, actuală.




Paradigma tradițională:
  •  învățarea înseamnă transmiterea unui set de cunoștințe stabilit și aprobat de autorități
  • inteligența este o trăsătură care nu se modifică, măsurabilă prin IQ și distribuită diferit(unii copii sunt mai inteligenți, alții mai puțin inteligenți)
  • rolul educației este de a-i selecta pe cei capabili
  • școala funcționează după modelul fabricii


Paradigma modernă/ actuală:

  • învățarea înseamnă în primul rând  formarea unor competențe de bază care vor permite indivizilor să aibă succes într-o societate ce este produsul unei lumi în schimbare
  •  se consideră că există mai multe tipuri de inteligență (Howard Gardner)
  • fiecare copil este capabil să învețe și rostul educației este de a dezvolta potențialul fiecăruia, abilitățile copiilor putând fi modificate printr-o instruire eficace
  •  școala funcționează după modelul unei  familii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu