joi, 17 iulie 2014

Când elevii își fac școala care le place (Schimbarea de paradigmă și reinventarea școlii)



O idee de proiect despre care mărturisesc că nu aș fi crezut că poate fi pusă în practică – într -un liceu de stat, un grup de elevi au posibilitatea să învețe singuri, fără profesori (self-directed learning), să aleagă conținuturile, să își planifice timpul și activitățile de învățare. Creatorul  lui ”The Independent Project”, Sam Levin,  a proiectat pur și simplu un tip de școală așa cum i-ar fi plăcut lui să aibă, în care elevii sunt pe deplin implicați și motivați. Se studiază curriculumul nucleu, dar într-un mod absolut inovator – grupul alege o temă/ o întrebare provocatoare în fiecare săptămână, elevii studiază și investighează pentru a găsi răspunsul la respectiva întrebare și prezintă rezultatele cercetării în fața colegilor.

Privită cu suspiciune la început, ideea a primit în final sprijinul  unui număr de profesori ai școlii, care zilnic se întâlnesc cu elevii pentru sfaturi și feedback.

De remarcat deschiderea comunității educaționale a liceului Monument Mountain Regional High School din Great Barrington, Mass. pentru idei noi, experiment, diversitate de opinii, nevoi exprimate - aspecte care ar trebui să caracterizeze orice demers educațional.

Este acesta încă un exemplu de cât este de important pentru profesori și directori, și nu numai, să asculte vocea elevilor și, chiar dacă o experiență ca cea prezentată mai sus este în acest moment greu de preluat la noi, am putea cel puțin ca, din când în când, să ne întâlnim cu elevii noștri și să îi întrebăm cu real interes și nu doar de fațadă și pentru a mima democrația, ce nu merge în școala românească, în general, și în școlile lor, în particular.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu