vineri, 20 februarie 2015

Lecție de la Brâncuși - ideea din spatele lucrurilor

Ne-a spus să îi contemplăm lucrările până le vedem (foto din arhiva personală)
Am mai scris despre asta și reiau, pentru că pe 19 februarie  ne-am amintit din nou de Brâncuși.

Mă întreb de multe ori de ce oare în multe grădinițe și școli, de fapt, în cele mai multe grădinițe și școli de la noi, desenele, posterele și obiectele create de copii sau profesori abundă în figuri de iepurași, ciupercuțe, floricele, Micky Mouse sau Donald Duck și nu se lucrează cu mai multe materiale din natură și făcându-se apel la o simbolistică mai pregnantă, mai simplă, mai firească, care să exprime nu lucrurile în sine, ci ideea din spatele lucrurilor?

Mai ales că Brâncuși, artistul care a eliberat sculptura de preponderenta imitației mecanice a naturii și a refuzat reprezentarea figurativă a realității, e totuși român.  
 
"Sunt imbecili cei care spun despre lucrările mele că ar fi abstracte; ceea ce ei numesc abstract este cel mai pur realism, deoarece realitatea nu este reprezentată de forma exterioară, ci de ideea din spatele ei, de esența lucrurilor."(Constantin Brâncuși)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu