vineri, 2 septembrie 2016

Vorba de educație - Aș vrea ca învățătoarea mea să știe...

Aș vrea ca învățătoarea mea să știe că uneori jurnalul meu de lectură nu e semnat pentru că mama nu prea stă acasă.
Am citit de-a lungul anilor tot felul de metodici, cursuri și tratate de psihopedagogie despre tot felul de metode de cunoaștere a copilului, dar ceva mai simplu și mai cu efect ca ideea unei învățătoare la o clasă a treia nu cred să fi întâlnit. Dacă aș mai lucra într-o școală, aș face asta chiar în primele zile din noul an școlar care se apropie. Kyle Schwartz le-a dat o foaie de hîrtie și i-a rugat să completeze propoziția „Aș vrea ca învățătoarea mea să știe...”. Pentru că au avut încredere în învățătoarea lor, copiii au spus cam ce aveau pe suflet, iar răspunsurile sunt atât de frumoase, de trist- minunate în unele cazuri, încât s-au transformat, de altfel, într-o carte.

Aș vrea ca învățătoarea mea să știe că eu nu am un prieten cu care să mă joc.

Aș vrea ca învățătoarea mea să știe că sunt foarte îngrijorat pentru că mama se îmbolnăvește des în ultima vreme și azi noapte a fost la spital.

Aș vrea ca învățătoarea mea să știe că mie îmi place să desenez

Aș vrea ca învățătoarea mea să știe că noi nu prea stăm bine cu banii și suntem nevoiți să mergem la un bank food să luăm mâncare
 (mai multe răspunsuri pe blogul învățătoarei)




2 comentarii:

  1. E una din metode de a cunoaste copiii. Fiecare invatator procedeaza in anume fel.Stiu ca atunci cand copiii mei au intrat in clasa intaia, au primit o foaie pe care fiecare a desenat ceva.La sfarsitul clasei au primit desenele inapoi cu comentariilr respective.In situatia in care elevii stiu sa se exprime in scris ideea este excelenta caci e o modalitate de a cunoaste problemele elevilor tai.

    RăspundețiȘtergere