vineri, 15 septembrie 2017

Vocea elevilor (IV) - Raport CNE 2017

 Am crezut dintotdeauna că nu putem face educație de calitate fără să auzim și vocea elevilor și să luăm aminte la ce spun și ei. Un raport bun, concis, la obiect, bazat pe o analiză făcută la nivel național de structurile locale ale Consiliului Național al Elevilor ne demonstrează că sunt încă multe de făcut în școli pentru ca elevii să devină și în practică (nu doar pe hârtie, în proiecte instituționale și planuri manageriale!!) parteneri în demersul educațional care îi vizează direct și să aibă un cuvânt de spus în ceea ce privește modul în care se desfășoară procesul de învățare în fiecare școală.

Din analiza realizată de elevi reies următoarele:
- 28 % dintre elevi nu se simt în siguranță în școli;
-  doar 59, 8% dintre elevi sunt consultați în legătură cu oferta de curriculum la decizia școlii;
- 47 % dintre elevi au fost discriminați cel puțin o dată în școlile în care învață;
- rata elevilor care au beneficiat de evaluare subiectivă este de 63%;
- prea puțini elevi beneficiază de consiliere psihopedagogică;
- 15 % dintre elevi au fost sancționați pentru postările din online;
- 73 % dintre elevi au fost informați la început de an școlar în legătură cu planificarea materiei;
- rezultatele evaluărilor nu sunt transmise în termen de 15 zile (aproape 70% dintre elevii chestionați au constatat acest lucru);
- în multe cazuri, feedbackul dat de elevi nu este luat în considerare de profesori;
- absența în catalog continuă să fie folosită ca mijloc de constrângere (29 %);
-  40% dintre elevi nu beneficiază de reducere la transportul local ;
- doar 26 % dintre elevi au fost informați în legătură cu hotărârile CA;
- un procent mic de elevi (36%) consideră că și-au exprimat părerea în legătură cu problemele care îi afectează în mod direct în cadrul consiliilor școlare ale elevilor.

Raportul poate fi citit aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu